data ważności: 20 lipca 2008 (niedziela)
Konkurs Stylu Peugeot 2008
Młodzi projektanci są zaproszeni do wyobrażenia sobie Peugeota największych metropolii jutra. Ten concept-car będzie stworzony by ewoluować w sercu wielkich miast przyszłości, wnosząc równocześnie kluczowe wartości XXI wieku.
Projekty posiadające kody stylistyczne Peugeot, mają zawierać cztery wymiary charakterystyczne dla tej edycji konkursu : ochrona środowiska, harmonia społeczna, mobilność interaktywna i efektywność ekonomiczna.
Nowe wymiary geograficzne
Po raz pierwszy, ta edycji zostanie ogłoszona poza Europą, przy okazji salonu samochodowego - Pekin 2008- . By potwierdzić charakter międzynarodowy konkursu, makieta zwycięskiego projektu zostanie również zaprezentowana w Chinach, podczas salonu samochodowego w Szanghaju, wiosną 2009 roku.
Kalendarz
Faza tworzenia
Ogłoszenie Konkursu : 20 kwietnia, na salonie w Pekinie
Od 30 maja do 20 lipca 2008 : projekty będą zbierane na stronie www.peugeot.com w rubryce Design.
Faza selekcji
Od 25 lipca do 31 lipca, jury dokona selekcji 30 projektów, które będą poddane głosowaniu internautom i prasie
Od 15 sierpnia, przez cały miesiąc, internauci wskażą 10 projektów do finału.
Od 16 września, 10 conceptów- finalistów pojawi się na stronach www.
Ogłoszenie wyników
2 października , na stoisku Peugeot na Salonie samochodowym w Paryżu, Jean-Philippe Collin, Dyrektor Generalny Automobiles Peugeot, ogłosi zwycięzcę i wręczy trofeum autorowi projektu.
Faza realizacji
Od października 2008 do marca 2009 będzie trwała realizacja makiety w skali 1:1.
Faza prezentacji
W kwietniu 2009, na salonie w Szanghaju w Chinach, na stoisku Peugeot zostanie odsłonięta makieta.
Nowa dotacja na miarę kreacji twórczych
Peugeot pragnąc zachęcić młode talenty, powiększył dotację konkursu. Zwycięzca, którego projekt będzie zrealizowany w skali 1:1 otrzyma czek w wysokości 10 000 euro, konsolę gry Xbox 360 0 oraz będzie miał okazję zobaczenia produkcji makiety w skali 1: 43 przez Norev.
29 pozostałych projektantów otrzyma również nagrody, tak jak w ubiegłych edycjach.
Wymiar wirtualny i interaktywny
Na czas trawnia konkursu na wyspie Peugeot Second Life będzie zarezerwowana przestrzeń dla Konkursu. Specjalne miejsce będzie oddane do dyspozycji awatarów, stylistów jak i uczestników konkursu by mogli wymieniać poglądy i uwagi na temat konkursu.
Na wyspie Peugeot będzie też zorganizowany wirtualny konkurs z dotacją 100 000 Linden Dollars ( wirtualne pieniądze Secondo Life).
Powiększający się wymiar
Od 2000 roku, daty pierwszej edycji, na Konkurs Stylu wpłynęło ponad 12 600 projektów, stworzonych przez 9 300 młodych stylistów co świadczy o zainteresowaniu Marką Peugeot i stylem samochodów.
Konkurs cieszy się rosnącym zainteresowaniem wśród młodych stylistów. Obecna średnia wieku uczestników to 22 lata gdy w 2000 roku średni wiek wynosił 28 lat. Międzynarodowy rowój Peugeot w znaczący sposób zwiększył liczbę uczestników również spoza Europy, w 2007 roku projekty pochodziły z 113 krajów, a w pierwszej edycji z 80 krajów.
Dwóch partnerów międzynarodowych wspiera Konkurs Peugeot : Xbox 360 oraz Norev.
Skład jury i kryteria wyboru :
Jury składać się będzie z reprezentantów Peugeot, pracujących w Centrum Stylu, reprezentantów firmy Xbox jak również dziennikarzy i internautów, którzy będą zaproszeni do głosowania na stronie www.peugeot.com.
W wyborze będą brane pod uwagę takie kryteria jak oryginalność, jakość odbioru końcowego ( obrazy, animacja), wyjaśnienie konceptu a przede wszystkim spójność z tematem.
ostatnia zmiana: 2012-05-18