data ważności: 31 października 2008 (piątek)

II Edycje Mobilnej Galerii Designu czas zacząć!

Konkurs skierowany jest do studentów i młodych absolwentów kierunków projektowych szkół wyższych i policealnych. Równocześnie z rozpoczęciem konkursu, na ulice Warszawy wyjadą trzy autobusy w całości opakowane nowoczesną grafiką. Po raz pierwszy mieszkańcy Warszawy będą mogli podziwiać równocześnie trzy ruchome obrazy przemieszczające się w kawalkadzie głównymi ulicami miasta.

Autorami projektów są laureaci ubiegłorocznego konkurs Sonia Hensler i Małgorzata Wysocka oraz Piotr Nowiński (asystent pracowni rysunku u profesora Pawła Nowaka w Polsko – Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych w Warszawie).
 
Motyw tegorocznej edycji Konkursu wynika z obserwacji ulic naszych miast. Ludzie tak rzadko się uśmiechają. Mobilna Galeria Designu chce to zmienić. Autobusy i tramwaje są doskonałym medium, by propagować przekaz Konkursu. Dodatkowym celem Konkursu jest promocja młodych twórców i ich spojrzenia na design. Wyróżnione zostanie m.in. dobry warsztat, pomysłowość i oryginalną myśl młodego projektanta.
 
Odbiorcami  przekazu są użytkownicy komunikacji miejskiej, transportu samochodowego oraz piesi w centrach dużych polskich miast. Prezentowane przesłanie może zaskakiwać, fascynować, budzić emocje, powinno wykorzystywać specyficzne możliwości i cechy nośników (autobusów i tramwajów), a nawet odkrywać nowe. Przekaz nie może być: agresywny, trywialny, odwołujący się do postaw nietolerancji, rasizmu czy ksenofobii.
 
Organizatorzy:
Business Consulting jest liderem rynku tzw. reklamy mobilnej – na środkach komunikacji miejskiej. Misją firmy jest krzewienie idei dobrej, szerokodostępnej reklamy, o wysokich walorach artystycznych. Poprzez powołanie do życia mobilnej galerii współczesnego designu Business Consulting oraz Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach i Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie, przy współpracy z innymi Partnerami Projektu i firmami publicznego transportu miejskiego pragną pokazywać szerokiej publiczności prace wybitnych projektantów z całego świata (w nietypowej przestrzeni poza tradycyjną galerią, muzeum). Organizatorzy MGD chcą także prezentować najciekawsze, wybrane w drodze konkursów prace studentów i młodych absolwentów szkół projektowych. Pragniemy „uwalniać” młode talenty designerskie, dając im swobodę projektową i unikalną przestrzeń wystawienniczą.
 
W Konkursie mogą brać udział studenci i absolwenci (z roku 2008) szkół wyższych i policealnych: artystycznych, projektowych i o zbliżonym profilu, np. wydziałów architektury Politechnik. Dopuszcza się prace zespołowe. Konkurs ma charakter międzynarodowy.
 
Jury Konkursu stanowią:
            Ewa Gołębiowska (Zamek w Cieszynie)
            Włodzimierz Majer (Business Consulting)
            prof. Marian Nowiński (P-JWSTK w Warszawie)
            Anne Odling-Smee (Londyn)
            prof. Marian Oslislo (ASP Katowice)
            Elżbieta Ostrowicka (laureatka I edycji Konkursu)
 
W Konkursie przewidziano nagrody dla laureatów trzech pierwszych nagród w formie prezentacji prac na pojazdach komunikacji miejskiej oraz pieniężne i rzeczowe ufundowane przez Organizatorów, partnerów oraz sponsorów Konkursu.
 
Prace należy zgłaszać na Konkurs do dnia 31 października 2008 r. na adres Business Consulting.
Planowany termin ogłoszenia wyników Konkursu oraz wernisaż wystawy pokonkursowej, która odbędzie się  w Rondzie Sztuki w Katowicach pod koniec listopada 2008.
Partnerami Mobilnej Galerii Designu są: Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy w Polsce,.
Patroni medialni to: Dolina Kreatywna, m-design, Medialine.pl, Marketing przy kawie, Outdoor Media, Naszemiasto.pl.

ostatnia zmiana: 2012-05-18
Komentarze
Polityka Prywatności