data ważności: 31 października 2008 (piątek)
II Edycje Mobilnej Galerii Designu czas zacząć!
Konkurs skierowany jest do studentów i młodych absolwentów kierunków projektowych szkół wyższych i policealnych. Równocześnie z rozpoczęciem konkursu, na ulice Warszawy wyjadą trzy autobusy w całości opakowane nowoczesną grafiką. Po raz pierwszy mieszkańcy Warszawy będą mogli podziwiać równocześnie trzy ruchome obrazy przemieszczające się w kawalkadzie głównymi ulicami miasta.
Autorami projektów są
laureaci ubiegłorocznego konkurs Sonia Hensler i Małgorzata Wysocka oraz Piotr
Nowiński (asystent pracowni rysunku u profesora Pawła Nowaka w Polsko – Japońskiej
Wyższej Szkole Technik Komputerowych w Warszawie).
Motyw tegorocznej edycji
Konkursu wynika z obserwacji ulic naszych miast. Ludzie tak rzadko się
uśmiechają. Mobilna Galeria Designu chce to zmienić. Autobusy i tramwaje są
doskonałym medium, by propagować przekaz Konkursu. Dodatkowym
celem Konkursu jest promocja młodych twórców i ich spojrzenia na design.
Wyróżnione zostanie m.in. dobry warsztat, pomysłowość i oryginalną myśl
młodego projektanta.
Odbiorcami przekazu są użytkownicy komunikacji
miejskiej, transportu samochodowego oraz piesi w centrach dużych polskich
miast. Prezentowane przesłanie może zaskakiwać, fascynować, budzić emocje,
powinno wykorzystywać specyficzne możliwości i cechy nośników (autobusów i
tramwajów), a nawet odkrywać nowe. Przekaz nie może być: agresywny, trywialny,
odwołujący się do postaw nietolerancji, rasizmu czy ksenofobii.
Organizatorzy:
Business
Consulting jest liderem rynku tzw. reklamy mobilnej – na środkach komunikacji
miejskiej. Misją firmy jest krzewienie idei dobrej, szerokodostępnej reklamy, o
wysokich walorach artystycznych. Poprzez powołanie do życia mobilnej galerii
współczesnego designu Business Consulting oraz Akademia Sztuk Pięknych w
Katowicach i Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie, przy
współpracy z innymi Partnerami Projektu i firmami publicznego transportu
miejskiego pragną pokazywać szerokiej publiczności prace wybitnych projektantów
z całego świata (w nietypowej przestrzeni poza tradycyjną galerią, muzeum). Organizatorzy
MGD chcą także prezentować najciekawsze, wybrane w drodze konkursów prace
studentów i młodych absolwentów szkół projektowych. Pragniemy „uwalniać” młode
talenty designerskie, dając im swobodę projektową i unikalną przestrzeń
wystawienniczą.
W Konkursie mogą brać udział studenci i absolwenci (z roku 2008) szkół wyższych i policealnych: artystycznych,
projektowych i o zbliżonym profilu, np. wydziałów architektury Politechnik. Dopuszcza się prace zespołowe. Konkurs ma charakter
międzynarodowy.
Jury Konkursu stanowią:
Ewa Gołębiowska (Zamek w Cieszynie)
Włodzimierz Majer (Business
Consulting)
prof. Marian Nowiński (P-JWSTK w
Warszawie)
Anne Odling-Smee (Londyn)
prof.
Marian Oslislo (ASP Katowice)
Elżbieta
Ostrowicka (laureatka I edycji Konkursu)
W Konkursie przewidziano
nagrody dla laureatów trzech pierwszych nagród w formie prezentacji prac na
pojazdach komunikacji miejskiej oraz pieniężne i rzeczowe ufundowane przez
Organizatorów, partnerów oraz sponsorów Konkursu.
Prace
należy zgłaszać na Konkurs do dnia 31 października 2008 r. na adres Business
Consulting.
Planowany
termin ogłoszenia wyników Konkursu oraz wernisaż wystawy pokonkursowej, która
odbędzie się w Rondzie Sztuki w
Katowicach pod koniec listopada 2008.
Partnerami
Mobilnej Galerii Designu są: Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik
Komputerowych, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy w Polsce,.
Patroni
medialni to: Dolina Kreatywna, m-design, Medialine.pl, Marketing przy kawie,
Outdoor Media, Naszemiasto.pl.
ostatnia zmiana: 2012-05-18