„Ile odmian i odcieni branży kreatywnej – tyle sposobów, aby dać jej wsparcie. Wbrew pozorom, zaistnienie na rynku branż designerskich nie jest proste. Czasem są to kłopoty natury formalnej, czasem brak wsparcia finansowego czy właściwego coachingu. A obserwując, jak konstruktywni potrafią być młodzi twórcy aplikacji, ubrań czy rozwiązań architektonicznych, instytucje takie, jak nasza nie powinny ustawać w poszukiwaniu kolejnych sposobów wsparcia branży kreatywnej” – mówi Małgorzata Jasnoch, CEO gdańskiego Startera. W gdańskim Starterze do 17 czerwca (do końca dnia) przedłużono termin zgłoszeń do polskiego etapu Creative Business Cup. To jeden z najważniejszych międzynarodowych konkursów dedykowanych branży twórczej i to pojmowanej tak szeroko.
Organizatorem CBC jest
duńskie Centrum Kultury i Ekonomii Doświadczeń (Center for Cultural and
Experience Economy). W tym roku, z inicjatywy Startera, wśród krajów biorących
udział w konkursie po raz pierwszy
znalazła się Polska. Podczas finału,
najciekawsi kreatywni przedsiębiorcy będą mogli zaprezentować się przed
międzynarodowym jury, a także zdobyć atrakcyjne nagrody. Polski organizator
konkursu zapewni finaliście nieodpłatnie przelot i pobyt w Danii podczas
listopadowego wydarzenia. Branże
kreatywne, którym dedykowany jest konkurs to: design, architektura, produkcja
treści (np. gry komputerowe), reklama, książki i prasa, muzyka, filmy, sztuka i
rzemiosło, radio i TV, parki rozrywki czy gastronomia. Podczas
podsumowującego wydarzenia, reprezentanci krajów przedstawiają jurorom swoje
biznesplany. Stawką jest tytuł
najlepszego światowego przedsiębiorcy branży kreatywnej oraz nagrody dodatkowe.
Ze względu na kolejne kraje
wciąż dołączające do konkursu, termin
przyjmowania zgłoszeń do polskich eliminacji został przesunięty do 17 czerwca.
Warunkiem wzięcia udziału jest przygotowanie prezentacji w języku angielskim
(szczegóły na stronie organizatora). Wśród Jurorów konkursu są: Iwona Kossmann
(Kossmann Fashion), dr Agnieszka Szóstek (wykładowca projektowania), Magda
Kochanowska (projektantka), Andrzej Kiesz (Wirtualna Polska), Agata Małkowska –
Szozda (miesięcznik PRESS), Agnieszka Bomba (Wiceprezes Zarządu Trojmiasto.pl).
Ocenie Jury podlegają zarówno umiejętności kreatywne finalistów, jak i
potencjał komercyjny projektu, jego oryginalność. Finalne oceny są kombinacją
tych wymagań. Ogłoszenie polskich wyników konkursu będzie miało miejsce 28
czerwca.
CREATIVE BUSINESS CUP na stronie
gdańskiego inkubatora Starter - organizatora konkursu na Polskę: cbc.inkubatorstarter.pl
Strona duńskiego organizatora konkursu: www.creativebusinesscup.com