Maj to czas juwenaliów – okresu, kiedy studenci przejmują we władanie uczelnie, a nawet miasta, dzierżąc symboliczne klucze do bram. W tym roku studenckie święto nie kończy się jednak po miesiącu. Aby przedłużyć dobrą zabawę, Żywiec organizuje konkurs „Najdłuższe juwenalia życia”, w którym nagrodą główną jest opłacenie mieszkania przez kolejnych 12 miesięcy. Akcja potrwa do 26 maja. Dodatkowo, marka przygotowała szereg atrakcji,
które podgrzeją atmosferę podczas koncertów.
Studenckie święto nieodzownie kojarzy się z muzyką i spędzaniem czasu z przyjaciółmi. Każdy z uczestników chciałby, żeby doskonała atmosfera utrzymała się jak najdłużej, a dobra zabawa trwała cały rok. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, Żywiec zorganizował konkurs na Facebooku, dzięki któremu marzenie o niekończących się juwenaliach będzie mogło się spełnić. Marka odwołuje się do niespożytych pokładów pomysłowości żaków i stawia przed nimi wyzwanie bazujące na zabawie słowem. Zadanie jest bardzo proste – wystarczy do podanego początku zdania dopisać zakończenie. Na twórcę najbardziej dowcipnego oraz kreatywnego hasła czeka nagroda główna w postaci opłacenia wynajmu mieszkania przez rok. Codziennie uczestnicy mogą walczyć o nagrody dnia: dla zwycięzcy jest to zapas piwa wraz z lodówką Żywca, a dla dziewięciu wyróżnionych – roczny abonament w serwisie Spotify.
Zanim jednak zwycięzcy zaczną cieszyć się najdłuższymi juwenaliami życia, dla wszystkich uczestników imprez Żywiec przygotował dodatkowe atrakcje, które wzbogacą dotychczasową formułę wydarzeń. Rozrywki będą dostępne w strefie Żywca, w której staną również dwupoziomowe kontenery z tarasami widokowymi, doskonałymi do obserwowania koncertu i oferującymi niezwykłe doświadczenie kontaktu z marką piwa premium. Przestrzeń będzie zachęcać zarówno do relaksu, jak i do aktywnego udziału w wydarzeniu. Zabawę w strefie uzupełni muzyka grana przez DJa. Dodatkowo, na każdej z imprez, w zależności od lokalizacji, dostępne będą różne atrakcje.
To bardzo prosta, ale angażująca zabawa. Uczestnicy staną naprzeciw siebie na turniejowym ringu i wezmą udział w emocjonującym pojedynku. Rywalizacja odbędzie się w systemie pucharowym – zwycięzcy każdej potyczki przechodzą do kolejnego etapu. Bitwa finałowa odbędzie się na scenie głównej. Gra rozpoczyna się pierwszego dnia imprezy. Na zwycięzców czekają tablety Samsung Galaxy 2 10.1, puszki Żywca oraz koszulki z limitowanej kolekcji marki.
Z kolei dla wszystkich, którzy chcieliby mieć pamiątkę po niezapomnianej imprezie, przygotowano Żywiec Foto Box – idealny sposób, aby utrwalić chwile spędzone na zabawie z przyjaciółmi. Wystarczy zebrać ekipę, stanąć przed obiektywem, nacisnąć przycisk „Start” i dać się ponieść fantazji. Po 90 sekundach zdjęcia z przyjaciółmi będą już gotowe do odbioru.
Akcja recyklingowa
W tym roku zostanie zorganizowana kolejna edycja akcji recyklingowej: LUBISZ PIWO? BĄDŹ EKO! Jej ideą jest promowanie postaw ekologicznych wśród uczestników juwenaliów. Na terenie imprezy staną specjalnie przygotowane eko-strefy, gdzie każdy będzie mógł wymienić plastikowe kubki na nagrody. Za 5 oddanych opakowań można dostać plakat, za 15 – T-shirt z limitowanej kolekcji Żywca.
Odpowiedzialna konsumpcja
Na juwenaliach
sponsorowanych przez markę Żywiec, podobnie jak na wszystkich imprezach
sponsorowanych przez Grupę Żywiec, prowadzona jest
akcja „18+”. Jest to projekt promujący
odpowiedzialną konsumpcję alkoholu i sprzedaży piwa wyłącznie osobom
pełnoletnim. Obejmuje m.in. przed każdą imprezą szkolenie wszystkich barmanów
na podstawie Ustawy o wychowaniu
w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, a także działania podczas
imprez, np. umieszczanie tabliczek 18+ mówiących o nieudostępnianiu alkoholu
osobom niepełnoletnim przy każdym nalewaku piwa oraz rozdawanie opasek 18+.
Przeszkoleni barmani są zobowiązani do sprzedaży piwa wyłącznie osobom
pełnoletnim. W przypadku wątpliwości co do wieku kupującego, sprzedający proszą
konsumentów o dowód tożsamości. Dorośli kupujący otrzymują opaskę 18+.