Muzeum Neonów oraz Mecenasem Muzeum RWE Polska S.A., ogłaszają konkurs na projekt neonu, który mamy nadzieję, stanie się nowym symbolem Warszawy.
Kiedyś Warszawę rozświetlały neony i to one współtworzyły atmosferę miasta, były nośnikiem reklam. Część z nich na stałe wpisała się w historię stolicy. Niestety, od tamtego czasu neony zaczęły znikać. Aby ocalić je od zapomnienia, Muzeum regularnie od czasu powstania organizuje różne akcje i wydarzenia. Kolejną z nich jest konkurs „Neon dla Warszawy”
Celem Konkursu jest wzbudzenie zainteresowania mieszkańców estetyką miasta, podkreślenie wartości sztuki wykorzystującej potencjał światła i energii, urozmaicenie warszawskiego krajobrazu poprzez stworzenie projektu artystycznego neonu, który zostanie umieszczony w przestrzeni miejskiej Miasta Stołecznego Warszawy w ramach porozumienia z miastem i wspólnie ustalonej lokalizacji, lub w siedzibie Muzeum Neonów, prowadzonego przez Organizatora.
Dlaczego taki konkurs w Warszawie? Dlatego, że w tym mieście jest mnóstwo ludzi z całej Polski, którzy mają potencjał. Mieszkają tu, pracują, uczą się, uczestniczą w życiu stolicy. Mają też wobec niego swoje oczekiwania. Dla nich to szansa, żeby zrealizować własne niestandardowe i nieoczywiste pomysły na ocieplenie wizerunku miasta, czy urozmaicenie jego krajobrazu. Chcemy zachęcić uczestników konkursu do wykorzystania i czerpania z estetyk i najlepszych praktyk wzornictwa z czasów powojennych w Polsce, tak dziś szanowanego, powracającego w logotypach, wzornictwie plakatowym etc.
Konkurs jest skierowany zarówno do podmiotów fizycznych, jak i prawnych (do mieszkańców Warszawy (i nie tylko), do organizacji, stowarzyszeń, instytucji, agencji reklamowych, agencji PR - do wszystkich, którzy mają pomysł na stworzenie nowej jakości działań i wydarzeń artystycznych w Warszawie.
Prace na konkurs można zgłaszać do 17 kwietnia.
Szczegóły i regulamin na www.neonmuzeum.org oraz na rwe.pl
Gorąco zachęcamy wszystkich do udziału i nadsyłania prac. Zwycięski projekt neonu zostanie wyprodukowany, a autor otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 2000 złotych od Fundatora, RWE Polska S.A. Liczymy na to, że neon rozświetli przestrzeń miejską, a może nawet stanie się nowym symbolem Warszawy - mówi Ilona Karwińska, dyrektor Muzeum Neonów.
„Realizacja z Muzeum Neonów takich projektów jak konkurs NEON DLA WARSZAWY jest dla nas niezwykle ważna, ponieważ w ten sposób wyrażamy nasze przywiązanie do Warszawy i jej mieszkańców, z którymi RWE jest związana już od 10 lat! Chcemy jednocześnie wspierać inicjatywę miłośników nieodłącznego elementu warszawskiego krajobrazu, jakim jest neon” - mówi Iwona Jarzębska, dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji w RWE Polska.
Pierwsze w Polsce Muzeum Neonów od kilku już lat z sukcesem zbiera niechciane neony, odnawia je, dokumentuje ich historię i sprawia, że znów świecą. To pomysł na prezentację wyjątkowych polskich neonów z okresu PRL i ocalenie ich od zapomnienia. Aktywnie włącza się w odnawianie i walkę o zachowanie neonów do dziś świecących na polskich ulicach.
RWE Polska objęło tytuł Mecenasa Muzeum Oba podmioty połączyła chęć realizacji niestandardowych działań na rzecz Warszawy i jej mieszkańców oraz popularyzacji wiedzy na temat neonów, idealnie łączących w sobie zagadnienia związane ze światłem i sztuką.
Współpracując z Muzeum Neonów chcielibyśmy, aby sztuka związana ze światłem podążała w innowacyjnym kierunku i aby nowe neony rozświetlały Warszawę przyszłości. Wspólnie z Muzeum postaramy się pokazać mieszkańcom stolicy unikatowość warszawskich neonów oraz wartość sztuki wykorzystującej potencjał światła i energii - mówi Iwona Jarzębska, dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji w RWE Polska.
Organizatorem konkursu jest Fundacja Neon, prowadząca Muzeum Neonów.
Mecenasem Muzeum i Fundatorem nagrody głównej w konkursie jest RWE Polska S.A.
Honorowy patronat nad konkursem objęła Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz
Partnerami konkursu są: Miasto St. Warszawa, Akademia Sztuk Pięknych, Instytut Wzornictwa Przemysłowego,
Patroni medialni to: Gazeta Wyborcza, Gazeta Co Jest Grane, dziennik Metro, AMS, serwis Warszawa.Gazeta.pl, radio TOK FM, miesiecznik Architektura, Aktivist, Exklusiv, Hiro, Maleman, Domo+,
Konkurs jest promowany m.in.: w prasie (stołeczne wydania „Gazety Wyborczej”, „Metra”, „Gazety Co Jest Grane”, tygodnika Newsweek), internecie (warszawa.gazeta.pl, m.wp.pl oraz m.interia.pl), na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS, w CityInfoTV, w newsletterach oraz na ulotkach i plakatach dystrybuowanych na terenie Warszawy.
Kreację kampanii przygotowało Muzeum Neonów, Projekt graficzny konkursu opracował Storm Design.