data ważności: 17 kwietnia 2013 (środa)

Konkurs - Neon dla Warszawy

Neon dla Warszawy

Muzeum Neonów oraz Mecenasem Muzeum RWE Polska S.A., ogłaszają konkurs na projekt neonu, który mamy nadzieję, stanie się nowym symbolem Warszawy.

Kiedyś Warszawę rozświetlały neony i to one współtworzyły atmosferę miasta, były nośnikiem reklam. Część z nich na stałe wpisała się w historię stolicy. Niestety, od tamtego czasu neony zaczęły znikać. Aby ocalić je od zapomnienia, Muzeum regularnie od czasu powstania organizuje różne akcje i wydarzenia. Kolejną z nich jest konkurs „Neon dla Warszawy”

Celem Konkursu jest wzbudzenie zainteresowania mieszkańców estetyką miasta, podkreślenie wartości sztuki wykorzystującej potencjał światła i energii, urozmaicenie warszawskiego krajobrazu poprzez stworzenie projektu artystycznego neonu, który zostanie umieszczony w przestrzeni miejskiej Miasta Stołecznego Warszawy w ramach porozumienia z miastem i wspólnie ustalonej lokalizacji, lub w siedzibie Muzeum Neonów, prowadzonego przez Organizatora.

Dlaczego taki konkurs w Warszawie? Dlatego, że w tym mieście jest mnóstwo ludzi z całej Polski, którzy mają potencjał. Mieszkają tu, pracują, uczą się, uczestniczą w życiu stolicy. Mają też wobec niego swoje oczekiwania. Dla nich to szansa, żeby zrealizować własne niestandardowe i nieoczywiste pomysły na ocieplenie wizerunku miasta, czy urozmaicenie jego krajobrazu. Chcemy zachęcić uczestników konkursu do wykorzystania i czerpania z estetyk i najlepszych praktyk wzornictwa z czasów powojennych w Polsce, tak dziś szanowanego, powracającego w logotypach, wzornictwie plakatowym etc.

Konkurs jest skierowany zarówno do podmiotów fizycznych, jak i prawnych (do mieszkańców Warszawy (i nie tylko), do organizacji, stowarzyszeń, instytucji, agencji reklamowych, agencji PR - do wszystkich, którzy mają pomysł na stworzenie nowej jakości działań i wydarzeń artystycznych w Warszawie.

Prace na konkurs można zgłaszać do 17 kwietnia.

Szczegóły i regulamin na www.neonmuzeum.org oraz na rwe.pl

Gorąco zachęcamy wszystkich do udziału i nadsyłania prac. Zwycięski projekt neonu zostanie wyprodukowany, a autor otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 2000 złotych od Fundatora, RWE Polska S.A. Liczymy na to, że neon rozświetli przestrzeń miejską, a może nawet stanie się nowym symbolem Warszawy - mówi Ilona Karwińska, dyrektor Muzeum Neonów.

„Realizacja z Muzeum Neonów takich projektów jak konkurs NEON DLA WARSZAWY jest dla nas niezwykle ważna, ponieważ w ten sposób wyrażamy nasze przywiązanie do Warszawy i jej mieszkańców, z którymi RWE jest związana już od 10 lat! Chcemy jednocześnie wspierać inicjatywę miłośników nieodłącznego elementu warszawskiego krajobrazu, jakim jest neon” - mówi Iwona Jarzębska, dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji w RWE Polska.

Pierwsze w Polsce Muzeum Neonów od kilku już lat z sukcesem zbiera niechciane neony, odnawia je, dokumentuje ich historię i sprawia, że znów świecą. To pomysł na prezentację wyjątkowych polskich neonów z okresu PRL i ocalenie ich od zapomnienia. Aktywnie włącza się w odnawianie i walkę o zachowanie neonów do dziś świecących na polskich ulicach.

RWE Polska objęło tytuł Mecenasa Muzeum Oba podmioty połączyła chęć realizacji niestandardowych działań na rzecz Warszawy i jej mieszkańców oraz popularyzacji wiedzy na temat neonów, idealnie łączących w sobie zagadnienia związane ze światłem i sztuką.

Współpracując z Muzeum Neonów chcielibyśmy, aby sztuka związana ze światłem podążała w innowacyjnym kierunku i aby nowe neony rozświetlały Warszawę przyszłości. Wspólnie z Muzeum postaramy się pokazać mieszkańcom stolicy unikatowość warszawskich neonów oraz wartość sztuki wykorzystującej potencjał światła i energii - mówi Iwona Jarzębska, dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji w RWE Polska.

Organizatorem konkursu jest Fundacja Neon, prowadząca Muzeum Neonów.

Mecenasem Muzeum i Fundatorem nagrody głównej w konkursie jest RWE Polska S.A.

Honorowy patronat nad konkursem objęła Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz

Partnerami konkursu są: Miasto St. Warszawa, Akademia Sztuk Pięknych, Instytut Wzornictwa Przemysłowego,

Patroni medialni to: Gazeta Wyborcza, Gazeta Co Jest Grane, dziennik Metro, AMS, serwis Warszawa.Gazeta.pl, radio TOK FM, miesiecznik Architektura, Aktivist, Exklusiv, Hiro, Maleman, Domo+,

Konkurs jest promowany m.in.: w prasie (stołeczne wydania „Gazety Wyborczej”, „Metra”, „Gazety Co Jest Grane”, tygodnika Newsweek), internecie (warszawa.gazeta.pl, m.wp.pl oraz m.interia.pl), na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS, w CityInfoTV, w newsletterach oraz na ulotkach i plakatach dystrybuowanych na terenie Warszawy.

Kreację kampanii przygotowało Muzeum Neonów, Projekt graficzny konkursu opracował Storm Design.


opublikowano: 2013-03-06
Komentarze
Polityka Prywatności