20 lutego Kompania Piwowarska rozpoczęła akcje skierowaną do studentów – kolejną edycję konkursu „Kompania Innowacji”. Uczestnicy mają czas na nadesłanie prac do 14 kwietnia.
Kompania Piwowarska
od 2010 r. organizuje konkurs „Kompania Innowacji”, skierowany do studentów i
absolwentów, którzy nie ukończyli 26 lat. Jego ideą jest wspieranie u młodych
ludzi innowacyjności oraz własnej inicjatywy jako kompetencji szczególnie
cenionych przez pracodawców. Uczestnicy konkursu mają przygotować projekt na
jeden z zadanych tematów.
Osoby, które wykażą się największą innowacyjnością oraz nowatorskim spojrzeniem na firmę i jej produkty, mają szansę wygrać atrakcyjne nagrody oraz odbyć 6-miesięczny płatny staż w jednym z działów firmy.
Zadania konkursowe udostępniono na stronie kp.pl. W tym roku są to trzy tematy:
1. Zanim piwo dotrze do sklepu – zaproponuj innowacyjne rozwiązanie w obszarze logistyki, które przyczyni się do zwiększenia przewagi konkurencyjnej KP. Przeprowadź analizę liczbową lub stwórz model symulacyjny (możliwe obszary innowacji to m.in. magazynowanie, transport, logistyka opakowań zwrotnych lub inne).
2. Piwo jest trendy czy passé? – w jaki sposób wpłynąłbyś na atrakcyjność kategorii piwa wśród osób w Twoim wieku? Zaproponuj markę, która będzie odpowiedzią na powyższe pytanie, i uzasadnij biznesowo.
3. Po piwo do sklepu, dyskontu czy pubu? Jak będzie zmieniać się struktura kanałów sprzedaży na rynku piwa w najbliższych latach? Zaproponuj innowacyjne działania, które w obliczu tych zmian pomogą wzmocnić pozycję KP.
Uczestnicy mają czas na
nadesłanie prac do 14 kwietnia.
Finał konkursu odbędzie się 21 maja w Warszawie – zakwalifikuje się do niego 12 osób, spośród których Kompania Piwowarska wyłoni 4 stażystów. Latem rozpoczną oni płatny staż w trzech wybranych działach firmy.
„Kompania Innowacji” – początek kariery w branży
KP od trzech lat daje szansę młodym, utalentowanym i kreatywnym ludziom na rozwój swoich kompetencji, a konkurs cieszy się coraz większym zainteresowaniem – w 2012 r. napłynęło do niego ponad 150 zgłoszeń. Wtedy też konkurs pierwszy raz odbył się w zmienionej formule: 11 finalistów, autorów najbardziej oryginalnych i nowatorskich projektów, zaproszono do udziału w spotkaniu (tzw. Assessment Centre), podczas którego osobiście przedstawili swoje pomysły oraz zmierzyli się z przygotowanym przez komisję zadaniem zespołowym.
Dla wielu uczestników „Kompanii Innowacji” staż okazał się początkiem kariery w strukturach lidera branży piwowarskiej. W tym momencie w Kompanii Piwowarskiej pracuje łącznie 12 osób, które wzięły udział w trzech dotychczasowych edycjach konkursu. Część z nich to laureaci, którzy wygrali staż. Ale wśród pracowników KP są też finaliści „Kompanii Innowacji”, którzy swoimi projektami i postawą wywarli tak duże wrażenie na jurorach, że zostali zatrudnieni w firmie w drodze rekrutacji.
- Stworzono dla mnie bardzo indywidualną ścieżkę kariery, która umożliwiła mi ukończenie studiów oraz zmiany działów i zakresów obowiązków – mówi Ada Danisz, laureatka I edycji Kompanii Innowacji. – W tym momencie jestem specjalistą ds. aktywacji marki Tyskie, brałam już udział w kluczowych dla Kompanii Piwowarskiej projektach, jak 5 Stadion czy Tyskie Klasyczne. Po tak krótkim czasie od startu kariery nie mogę wyobrazić sobie lepszej drogi rozwoju.
Więcej informacji na temat konkursu „Kompania Innowacji” można znaleźć w zakładce „Kariera w KP” na stronie internetowej firmy.
Zdjęcie: Kampania Innowacji 2012 finał