data ważności: 04 lipca 2011 (poniedziałek)

Wygraj sławę i pieniądze w 60 sekund

Czy jest możliwa spójna filmowa opowieść, która trwa 60 sekund i zawiera w sobie więcej treści niż kilometry serialowych tasiemców? Kreatywnych odpowiedzi dostarczają laureaci światowego cyklu konkursów Pepsi Films. Dzięki zwycięstwu w hiszpańskiej edycji konkursu, Lloyd Choi i Simon Yang już w lipcu br. nakręcą spot reklamowy dla jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek świata.

Teraz podobna szansa stoi przed Polakami, konkurs Pepsi Films trwa bowiem w kraju. Nie trzeba być Spielbergiem by wygrać. A stawka jest naprawdę wysoka i obejmuje granty finansowe o łącznej wartości przekraczającej 37.000$, pokaz zwycięskich prac w trakcie lipcowego festiwalu Nowe Horyzonty, a dla autora najlepszego zgłoszenia także współpracę z marką Pepsi przy profesjonalnym projekcie filmowym. Wystarczy ciekawy pomysł, kreatywne myślenie, kamerka i… 60 sekund filmowego obrazu.

Kto mówi, że małe może być piękne, bez wątpienia ma rację - krótki, a nawet bardzo krótki metraż potrafi dostarczyć nie lada wrażeń! Potwierdzają to laureaci i zwycięzcy „Pepsi Films” w USA i Hiszpanii, zakończonych już edycji konkursu, które poprzedziły polską. Odbierając na Festiwalu Filmowym w Barcelonie nagrody: 10.000$ oraz budżet w wysokości 20.000$ na realizację dużych projektów filmowych dla Pepsi - jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek świata, Lloyd Choi i Simon Yang jednogłośnie stwierdzili: „To spore wyzwanie zrobić film, który ma w ciekawy sposób opowiedzieć jakąś historię w 60 sekund, angażując przy tym widza”.

Mimo że w filmowym rzemiośle są obecni raptem 3 lata, a zwycięski film wymyślili i nakręcili w ciągu ostatnich dni przed terminem zamknięcia konkursu, ich propozycja zyskała największe uznanie jury.

Potwierdza to tezę, że genialne w swej prostocie pomysły mają źródła w spontanicznym podejściu do sztuki i kreatywnym wykorzystaniu dostępnego sprzętu. „Mnie wystarczył Canon 550d” – stwierdza Brytyjczyk John Goh, który jako jeden z laureatów amerykańskiej edycji odebrał swoją nagrodę z rąk Johna Landau, producenta „Avatara” i „Titanica”, na festiwalu filmowym TriBeCa w Nowym Jorku. http://www.mofilm.com/std/0aad3d Takich właśnie twórców poszukuje i nagradza Pepsi, która wierzy w młode, kreatywne i pełne pomysłów głowy, które zapewniają światu niezbędne Orzeźwienie i postęp.

By dostarczyć widzom i jury kolejnych powodów do zdumienia, a nierzadko szczerego śmiechu, uczestnicy polskiej edycji „Pepsi Films” muszą nakręcić dokładnie minutowy film w odpowiedzi na jeden, dwa lub nawet trzy podane przez Pepsi tematy:
• Orzeźwij...siebie samego!
• Odciśnij swoje piętno!
• Jestem sławny!

Dalej wystarczy umieścić swoje zgłoszenia na platformie konkursowej MoFilm w zakładce http://www.mofilm.com/competitions/pepsifilms i... oczekiwać pozytywnego werdyktu jury.

Termin nadsyłania zgłoszeń mija 4 lipca, a po trzech laureatów w każdej kategorii tematycznej otrzyma odpowiednio 10.000$, 2.000$ oraz 500$. Ich prace będą cieszyły oko publiczności tegorocznego festiwalu (T-Mobile) Nowe Horyzonty, a w jego trakcie poznamy głównego zwycięzcę, który jako trzeci na świecie (po Lloydzie Choi i Simonie Yangu w Barcelonie oraz Jude Chun i Seung Hwan Shin w Nowym Jorku) otrzyma budżet produkcyjny w wysokości 20.000$ i nawiąże profesjonalną współpracę z Pepsi.

Nie stój, nie czekaj, nie narzekaj! Bierz kamerę, aparat, uruchom wyobraźnię oraz tak dobrze znany Ci program do montażu i działaj – sam lub w grupie. Orzeźwiając siebie samego, odciskając własne piętno zawsze możesz zyskać… choćby chwilę sławy

O MoFilm

MoFilm jest platformą internetową zrzeszającą młodych, aspirujących filmowców z całego świata. Współpracuje z markami o globalnym zasięgu w celu odkrywania nowych talentów oraz kreowania innowacyjnych pomysłów związanych z filmem.

Organizowane na łamach portalu konkursy umożliwiają zarówno dotarcie do grupy młodych talentów, jak również nieograniczony dostęp do wciąż rozbudowywanej bazy dzieł filmowych, które mogą być później rozpowszechniane przez Internet i urządzenia mobilne. Więcej informacji o MoFilm na www.mofilm.com

O Pepsico

PepsiCo oferuje największy na świecie asortyment wartych miliardy dolarów marek artykułów żywnościowych i napojów, w tym 19 różnych linii produktów, z których każdy generuje w ciągu roku sprzedaż detaliczną na poziomie ponad miliarda dolarów. Nasze główne przedsiębiorstwa – Quaker, Tropicana, Gatorade, Frito-Lay and Pepsi-Cola – wytwarzają również setki innych pożywnych, smacznych artykułów żywnościowych i napojów, które niosą radość konsumentom na całym świecie. Przy średniorocznych przychodach sięgających niemal 60 mld dolarów, wszystkich pracowników PepsiCo łączy wyjątkowe zaangażowanie w sprawy zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Performance with Purpose”.

Starając się oferować szeroki wybór zdrowych, łatwo dostępnych i przynoszących radość produktów, ograniczając swój wpływ na środowisko naturalne, redukując zużycie wody, energii oraz ilość opakowań oraz hołdując kulturze różnorodności i współdziałania w miejscu pracy, PepsiCo zachowuje równowagę pomiędzy wysokimi zyskami a działalnością na rzecz społeczności lokalnych na całym świecie. Więcej informacji nt. PepsiCo jest dostępnych na globalnej stronie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com

ostatnia zmiana: 2012-05-18
Komentarze
Polityka Prywatności