data ważności: 31 marca 2010 (środa)

Rusza konkurs „kampania społeczna roku 2009”

1 marca rozpocznie się II edycja Konkursu na „Kampanię Społeczną Roku”. Jest to jedyny w kraju Konkurs honorujący i nagradzający twórców kampanii społecznych. Jego organizatorem i pomysłodawcą są: Fundacja Komunikacji Społecznej oraz portal kampaniespoleczne.pl

Fundacja wraz z portalem definiują kampanie społeczne jako spektakularne działania komunikacyjne, wykorzystujące m.in. narzędzia takie jak reklama        i public relations. Kampanie umożliwiają wspieranie postaw prospołecznych (zawierających się w obszarach spisanych w Ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie) realizowanych przez organizacje społeczne, agendy rządowe, firmy komercyjne, media oraz środowiska studenckie i polityczne.

W tegorocznej edycji Konkursu eksperci wchodzący w skład Jury wybiorą najlepsze polskie i zagraniczne kampanie oraz przyznają im tytuły „Kampanii Społecznej Roku” w pięciu kategoriach:
  • inicjatywy obywatelskie (ngo, osoby prywatne i inicjatywy studenckie);
  • kampanie instytucji branżowych;
  • kampanie instytucji publicznych i agend rządowych;
  • kampanie firm komercyjnych i fundacji firm;
  • inicjatywy polityczne;
Jury oceni przede wszystkim podejście twórców do poruszanej problematyki, wg następujacych kryteriów: strategia kampanii, autentyczność społecznego przedmiotu kampanii, oryginalność i celowość wykorzystania kanałów komunikacji, wykorzystanie narzędzi komunikacji, ogólna kreatywność kampanii, ocena argumentacji reklamowej, działania PR, efektywność, oraz forma i walory produkcyjne.

Kampanie mogą być zgłaszane przez każdego, kto wypełni oraz prześle do organizatorów formularz zgłoszeniowy w dniach 1-31 marca 2010. Regulamin i formularz będzie można pobrać już wkrótce ze strony http://www.kampaniespoleczne.pl/konkurs

Wielki finał i przyznanie nagród odbędzie się w tym roku po raz pierwszy na Gali „Kampanie Społeczne Roku 2009” (Warszawa, czerwiec 2010).

Ideą Konkursu jest profesjonalizacja marketingu społecznego w Polsce. Jego celem - promowanie dobrych praktyk w marketingu społecznym, którego przejawem są właśnie kampanie.
"Kampanie społeczne są wyjątkową formą marketingu, ponieważ zmieniając postawy społeczne likwidują przeszkody w osiągnięciu dobra wspólnego. Konkurs na Kampanię Społeczną Roku, realizowany w celu profesjonalizacji marketingu społecznego w Polsce, ma oceniać, wskazywać i promować dobre praktyki” mówi Paweł Prochenko, Prezes Fundacji.


ostatnia zmiana: 2012-05-18
Komentarze
Polityka Prywatności