Novo Nordisk zaprasza dziennikarzy do wzięcia udziału w konkursie na najlepszą publikację prasową, publikację internetową i materiał telewizyjny dotyczący cukrzycy.
Doceniając istotny wkład mediów w edukację zdrowotną i profilaktykę chorób cywilizacyjnych Firma Novo Nordisk zaprasza do wzięcia udziału w konkursie Media Prize. Konkurs wspierany jest przez Międzynarodową Federację Cukrzycy (IDF).
Leczenie cukrzycy jest zależne od świadomości i wiedzy pacjentów. Stąd, oprócz lekarzy, właśnie media odgrywają rolę edukacyjną – atrakcyjne i przystępne publikacje prasowe, publikacje internetowe i programy telewizyjne pomagają zrozumieć istotę choroby i radzić sobie z nią na co dzień.
Materiały biorące udział w konkursie powinny:
dotyczyć ogólnie tematu cukrzycy (np. mechanizm powstawania choroby, metody leczenia, styl życia),
zostać opublikowane/wyemitowane między 1 maja 2008 a 30 kwietnia 2009r.,
informować o cukrzycy w sposób zajmujący, atrakcyjny i merytorycznie poprawny,
ukazać się w polskich mediach popularnych (skierowanych do szerokiej grupy odbiorców, a nie specjalistów), czyli:
- w ogólnopolskiej lub lokalnej prasie,
w ogólnopolskich lub lokalnych czasopismach (np. w magazynie o zdrowiu, w prasie kobiecej),
w Internecie,
w ogólnopolskiej lub lokalnej telewizji,
Prace będą oceniane przez jury złożone z trzech osób: reprezentanta służby zdrowia oraz dwóch przedstawicieli środowiska dziennikarskiego, związanych z tematyką medyczną lub popularnonaukową.
Każdy materiał oceniany będzie w zależności od tego, na ile:
spełnia rolę informującą i popularyzującą,
jest merytorycznie poprawny,
zachęca ludzi do zwiększenia dbałości o zdrowie,
przygotowany jest według oryginalnego pomysłu, w ciekawym stylu.
Konkurs odbywa się w dwóch etapach: krajowym i międzynarodowym. Polscy laureaci otrzymają dyplom oraz nagrodę pieniężną w wysokości zł. 5.000,00 (pięć tysięcy złotych) wręczoną w dniu 20 maja 2009 r., a następnie przystąpią do rywalizacji ze zwycięzcami z innych krajów. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w Wiedniu w dniach 25-27 września 2009 r. Głównym laureatom zostaną wręczone nagrody w kategoriach prasa, internet i telewizja po 10 tys. euro. Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość przekazania części nagrody na cele charytatywne.
Aby wziąć udział w konkursie, należy wypełnić załączony formularz (dostępny również na stronie http://www.novonordisk.pl/), a następnie wysłać go razem z konkursowym materiałem na adres:
Novo Nordisk Pharma Sp. z o.o.
ul. 17 Stycznia 45 B
02-146 Warszawa
Z dopiskiem MEDIA PRIZE na kopercie
Ostateczny termin zgłaszania prac do konkursu mija 09 maja 2009 r.
Wyniki polskiej edycji zostaną ogłoszone w dniu 20 maja 2009 r.
Ogłoszenie laureatów etapu międzynarodowego odbędzie się w Wiedniu w dniach 25-27 września 2009 r.
W przypadku publikacji prasowych prosimy o przesłanie całego, oryginalnego wydania (gazety, magazynu), w którym został on opublikowany. Publikację internetową należy przesłać listownie w wersji elektronicznej na płycie CD, wraz z linkiem do strony internetowej z podaniem daty publikacji oraz wydrukiem ze statystyką odwiedzin publikacji. Program telewizyjny należy przysłać w formie płyt DVD z podaniem daty, godziny i źródła ich emisji. Publikacja w Internecie musi zawierać minimum 350 słów i minimum 1500 odsłon miesięcznie. Program telewizyjny może trwać do 30 minut. Materiały nie powinny składać się z serii artykułów/programów/filmów, chyba że ukazały się one tego samego dnia. Firma Novo Nordisk nie odpowiada za uszkodzenie materiałów podczas przesyłki pocztowej.
dodane przez Redakcja