data ważności: 12 stycznia 2009 (poniedziałek)

Biznesowa podróż w przyszłość

Rusza Henkel Innovation Challenge, międzynarodowy konkurs studencki organizowany przez firmę Henkel w 11 krajach Europy, w tym także po raz pierwszy w Polsce. Tegorocznym zadaniem uczestników jest wcielenie się w rolę menedżerów Henkla i stworzenie pomysłu na innowacyjny produkt, który mógłby się cieszyć uznaniem konsumentów w 2050 roku.

Konkurs ma dwa etapy: krajowy, otwarty dla wszystkich uczelni i studentów z danego kraju oraz międzynarodowy z finałem w Brukseli, gdzie będą rywalizować ze sobą najlepsze drużyny etapów narodowych. Główną nagrodą jest tygodniowy pobyt na Wyspach Karaibskich, a najlepsza polska drużyna ma zagwarantowane staże w Henkel Polska.

Warunki udziału w projekcie to dobranie się w trzyosobowe zespoły (członkowie drużyn mogą być studentami różnych uczelni) oraz zaawansowana znajomość języka angielskiego, gdyż wszystkie komunikaty, zadania i prezentacje będą przygotowywane w języku angielskim. Rodzaj uczelni, profil wydziału, czy oceny studentów nie stanowią bariery podczas rejestracji. Student politechniki, czy zarządzania, pierwszego lub ostatniego roku – Henkel jest otwarty na wszystkie młode i kreatywne umysły.

Aby wziąć udział w krajowym etapie Henkel Innovation Challenge należy zarejestrować swój trzyosobowy zespół na stronie www.henkelchallenge.com Następnie zespoły nagrywają i zamieszczają w witrynie internetowej konkursowy klip wideo o długości do 120 sekund, który powinien nakreślać wizję świata w roku 2050, prezentować pomysł na innowacyjny produkt zgodny z potrzebami przyszłości oraz przedstawić powody, dla których drużyna skoncentrowała się na tej właśnie kategorii produktów.

Spośród wszystkich zgłoszonych przez polskie drużyny propozycji wideo, jury polskiego etapu wyłoni 10 najlepszych zespołów, które zostaną zaproszone do narodowego finału. Finaliści będą musieli przygotować szczegółowe prezentacje zawierające strategię marketingowo-sprzedażową w oparciu o pomysły z wideoklipów. Będą mogli przy tym korzystać z merytorycznego wsparcia doradców – menedżerów wyższego szczebla z Henkla. Najlepsza, zwycięska drużyna z Polski pojedzie na międzynarodowy finał do Brukseli, aby rywalizować o główną wygraną z najlepszymi drużynami z pozostałych krajów uczestniczących w projekcie. Do międzynarodowego finału wejdzie także jedna drużyna z tzw. „dziką kartą” – to znaczy wyłoniona przez internautów w otwartym głosowaniu zorganizowanym na stronie konkursu.

Konkurs Henkla daje uczestnikom możliwość sprawdzenia kreatywności oraz przeżycia pierwszej biznesowej przygody. – Chcemy zachęcić studentów, by sięgnęli do pokładów swej wyobraźni – mówi Agnieszka Bielawska, dyrektor personalny Henkel Polska. – Mają oni ogromne pole do popisu. Mamy nadzieję, że gra będzie dla nich nie tylko bogatym, biznesowym doświadczeniem, ale także świetną zabawą – dodaje.

Rejestracja drużyn odbywa się na stronie internetowej: www.henkelchallenge.com do 12 stycznia 2009. Pierwszy krajowy etap konkursu zakończy się 3 lutego, druga w kwietniu 2009 roku. Międzynarodowy finał w Brukseli odbędzie się w dniach 23 – 25 kwietnia 2009.

W skład jury polskiego etapu Henkel Innovation Challenge wchodzą między innymi: Gerald Krenn, dyrektor działu kosmetyków pielęgnacyjnych i zapachowych Henkel Polska, Michael Czech, dyrektor działu środków piorących i czystości Henkel Polska, Agnieszka Bielawska, dyrektor personalny Henkel Polska. oraz prof. Witold T. Bielecki, Akademia Leona Koźmińskiego. – Henkel Innovation Challenge to doskonała możliwość sprawdzenia swojego potencjału menedżerskiego w praktyce – mówi prof. Witold T. Bielecki z Akademii Leona Koźmińskiego, członek polskiego jury. – Ta i podobne inicjatywy mogą być dla przyszłych absolwentów szkół wyższych pierwszym krokiem do rozpoczęcia kariery w dużej firmie.

Projekt Henkla to także okazja do rywalizacji o atrakcyjne nagrody – nagrodą główną jest tygodniowy pobyt dla całego zespołu na Wyspach Karaibskich. Dodatkowo trzy najlepsze zespoły finału międzynarodowego zostaną zaproszone na spotkanie z Kasperem Rorstedem, prezesem firmy Henkel, do światowej centrali firmy w Düsseldorfie. Zwycięzcy polskiego etapu mają gwarantowane płatne praktyki w Henkel Polska.

Realizując projekt, Henkel buduje znajomość firmy wśród studentów, jej potencjalnych przyszłych pracowników. Henkel podkreśla, że jest firmą, która stawia na innowacyjne rozwiązania, jest otwarta na nowe pomysły i kreatywnych ludzi. Na polskiej stronie www każdy student ma możliwość aplikowania on-line na praktyki oraz dostęp do ofert pracy Henkla na całym świecie. – Atutem naszej firmy jest różnorodność prowadzonego biznesu – kierujemy ofertę zarówno do studentów uniwersytetów, uczelni ekonomicznych jak i uczelni technicznych – podkreśla Agnieszka Bielawska.

Szczegółowe informacje na temat gry znajdują się na stronie dedykowanej grze www.henkelchallenge.com Dodatkowe pytania związane z projektem można kierować na polski adres mailowy: henkelchallenge.poland@pl.henkel.com.

ostatnia zmiana: 2012-05-18
Komentarze
Polityka Prywatności