Firma Nikon Europe ogłosiła dziś datę rozpoczęcia przyjmowania zgłoszeń do konkursu Nikon Photo Contest International 2008 - 2009 (NPCI). Fotografie można nadsyłać od 1 września do 30 listopada 2008 r. Tematem konkursu jest motto firmy Nikon Imaging Company At the heart of the image ( W sercu obrazu ).
Motto ma zachęcać do fotografowania rzeczy, miejsc i wydarzeń, które do głębi poruszają, odkrywając piękno i różnorodność życia. W tym roku odbędzie się już 32 edycja tego popularnego wydarzenia. W ubiegłym roku ponad 16 000 uczestników ze 135 krajów nadesłało ponad 47 000 zdjęć.
Tak jak w poprzednich konkursach, zdjęcia zostaną zaklasyfikowane do dwóch kategorii. W kategorii „Temat dowolny' mogą być zgłaszane wszystkie zdjęcia wyrażające emocje. Do drugiej kategorii — „Moja planeta” — zostaną zaklasyfikowane wszystkie fotografie przedstawiające środowisko i sceny z życia codziennego. W konkursie mogą wziąć udział wszyscy entuzjaści fotografii z całego świata, zarówno amatorzy, jak i profesjonaliści. Najlepsze zdjęcia oraz nazwiska zwycięzców zostaną opublikowane w witrynie internetowej NPCI, a także podane na wystawach NPCI oraz w informacjach prasowych.
Wszystkie zgłoszenia zostaną ocenione przez jury złożone z profesjonalnych fotografów, którzy wyłonią głównego zwycięzcę. Z okazji 75 urodzin marki NIKKOR wyróżniająca się praca otrzyma nagrodę dodatkową. Jury przyzna też 54 nagrody zdjęciom najlepszym w różnych kategoriach.
Podczas trwania konkursu NPCI 2008 – 2009 firma Nikon Europe będzie wspierać międzynarodową organizację humanitarną „Right to Play”, wpłacając na jej konto 2 euro za każdego uczestnika z Europy i Afryki. Celem programu „Right to Play' jest nauczanie dzieci, które cierpią z powodu wojen, praktycznych umiejętności niezbędnych w codziennym życiu, poprawa ich zdrowia oraz wspieranie działań pokojowych. Edukacja pokrzywdzonych dzieci odbywa się poprzez sport i zabawy.
„Organizując konkurs NPCI, firma Nikon chce zachęcić ludzi z całego świata do odkrycia radości, jaką niesie fotografowanie oraz pokazać, jak wiele może wyrazić jeden obraz. Jesteśmy przekonani, że wszyscy kandydaci podejmą to ekscytujące wyzwanie. Mamy nadzieję, że w tym roku zarówno duch rywalizacji, jak i możliwość wsparcia programu „Right to Play' przyciągnie jeszcze większą liczbę uczestników' - mówi Martina Beckmann, menedżer ds. komunikacji i usług marketingowych w firmie Nikon Europe B.V.
Warunki uczestnictwa w konkursie NPCI oraz formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie http://www.nikon-is-different.com/pl_PL w zakładce: działania firmy Nikon.
dodał Redakcja